Training dames

De meiden van K.S.V. Fortissimo trainen 2x per week, op maandag en woensdag. De jongste meiden starten om 19.00 uur, de oudste meiden om 20.15 uur.

De trainingsvormen zijn gevarieerd en afgestemd op het niveau van de meiden, waar het plezier in het voetbalspelletje voorop staat. Voor de jongste meiden betekent het vooral het ontwikkelen van technische vaardigheden en traptechniek, maar ook de ontwikkeling tot teamspeelster is een belangrijk onderdeel tijdens de trainingen. Voetbal is en blijft een teamsport. Niet alleen tijdens de wedstrijden op zaterdag, maar zeker ook op de trainingsavonden.

Bij de oudere meiden staan de tactische trainingen (voetballen zonder bal) centraal. Positie-spellen, wedstrijdgerichte trainingen en afwerkvormen zijn oefeningen die veelvuldig terugkomen. Daarnaast blijft ook hier de teamdiscipline iets waar continu aandacht voor is.

De teams worden getraind door enthousiaste vrijwilligers. Het streven is om trainers/trainsters voor de groepen te zetten met de nodige voetbalervaring die in staat zijn het individu beter te maken en de speelsters als team beter te maken. Maar alles in goede harmonie, volgens de normen en waarden die gelden bij onze vereniging.