Vrijwilligersbeleid

Vrijwilligersbeleid KSV Fortissimo

Bij Fortissimo geloven we dat onze club voor en door de leden is. Vrijwilligerswerk is een belangrijke bijdrage aan onze vereniging en we begrijpen dat niet iedereen evenveel tijd beschikbaar heeft om vrijwilligerswerk te doen. Daarom willen we iedereen de mogelijkheid bieden om vrijwilligerswerk te verrichten ongeacht de beschikbare tijd.

Om dit te realiseren zullen we verschillende activiteiten organiseren. We hebben klusjesdagen en schoonmaakdagen gepland waarop we gezamenlijk aan de slag gaan om ons sportpark te onderhouden. In het vernieuwde beleid worden de richtlijnen en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk binnen Fortissimo beschreven.
Het vrijwilligersbeleid van Katholieke Sport Vereniging Fortissimo (KSV Fortissimo) heeft als doelstelling voldoende vrijwilligers te waarborgen voor de vereniging, streeft naar een goede mix van verschillende taken en verantwoordelijkheden alsmede de ontwikkeling en waardering van vrijwilligers.

Het beleid omvat onder andere een verplichte bijdrage van 9 uur per seizoen per eerste spelend lid van een gezin en een open en laagdrempelige wervingsmethode. Vrijwilligers kunnen zich ontwikkelen door middel van training en coaching en hebben de mogelijkheid om cursussen te volgen om hun kennis en vaardigheden te vergroten.

Het vrijwilligersbeleid 2.0 is hier te lezen (KLIK): Samenvatting_vrijwilligersbeleidplan_-_uitgangspunten_Fortissimo.pdf

wil je jezelf aanmelden als vrijwilliger of wil je wel vrijwilligerswerk doen maar weet je nog niet precies wat?
Vul dan het Intakeformulier in (KLIK):