Spannende derby JO11-1 tegen Blauwgeel JO11-2

Blauw Geel '55 JO11-2

Onder 11, JO11-1, 2e klasse 04

4 november 2017 8:30

Hier weer een verslag van de JO11-1.

Na de eerste 5 competitiewedstrijden te hebben verloren moest de JO11-1 tegen Blauwgeel 55 JO11-2.
Deze tegenstander had alle wedstrijden nog gewonnen, het zou dus een zware dobber worden.
Ondanks dat de eerste 5 wedstrijden verloren gingen werd het spel de laatste weken steeds beter.
Dit gaf voorafgaande aan deze wedstrijd wel vertrouwen.

Er werd om 8.30 afgetrapt onder een lekker zonnetje. Fortissimo begon uitstekend aan de wedstrijd en deed absoluut niet onder voor Blauwgeel 55. Na ongeveer 10 minuten kwam Benjamin goed door en gaf een mooie bal op Pelle, die met een mooie voetbeweging de bal langs de uitkomende keeper in de hoek schoot. 1-0 dus voor Fortissimo.

Fortissimo bleef goed combineren en hard werken en na een pass van Jordy op Guyon maakte Guyon met een lage schuiver knap de 2-0, dit was tevens de ruststand.

Na de rust bleef Fortissimo goed voetballen, het spel werd wel iets minder door de vermoeidheid die op ging spelen. Hierdoor kwam Blauwgeel beter in de wedstrijd en kreeg ook diverse kansen. Maar Tim keepte wederom uitstekend en redde diverse keren. Toch viel uiteindelijk de 2-1.

Hierdoor werd het nog spannend, maar uiteindelijk maakte Pelle aan alle onzekerheid een einde door met een schitterende actie de 3-1 te maken. de 1e overwinning is hiermee en feit.
De eerste 3 punten zijn binnen en met name het spel geeft vertrouwen voor het verdere verloop van de competitie.

Het team verdient dan ook een groot compliment voor de goede ontwikkeling die zij nu doormaken.
Mede door onze trainers Arthur en Daan.