Nipte maar dik verdiende overwinning voor de JO13-1

Lunteren JO13-1

KSV Fortissimo JO13-1

8 februari 2020 9:15

Na in de najaarscompetitie in de middenmoot te zijn geëindigd speelde Fortissimo zijn 2e wedstrijd van de voorjaarscompetitie uit tegen Lunteren.
Vorige week werd er ruim verloren tegen Terschuursche Boys.

Dit elftal was dus erop gebrand om iets goed te maken.
Lunteren is een bekende tegenstander. Er werd immers al 2x tegen hen geoefend waarbij 1x gelijk werd gespeeld en 1x werd verloren.
Deze keer was het dus voor de competitie.

Richard had voor deze wedstrijd iets meer zekerheid ingebouwd door ipv 4-3-3 nu 3-5-2 te gaan spelen waarbij Jordy en Kian afwisselend moesten doorschuiven en Enzo de meest vooruitgeschoven middenvelder was.

Er werd om 9.15 afgetrapt onder goede weersomstandigheden.
Fortissimo begon uitstekend aan deze wedstrijd door er gelijk bovenop te zitten.
Dit systeem van 3-5-2 werkte heel goed waarbij Jordy en Kian afwisselend goed doorschuiven.

Lunteren had echt niets te vertellen in de eerste helft en kreeg geen 1 kans.
Achterin stond het ook weer uitstekend. Fortissimo was heer en meester en kreeg een paar kansen.
Toch was de ruststand 0-0.

De 2e helft had Fortissimo weer het overwicht waarbij diverse kansen werden gecreëer. O.a. Benjamin, Justin kregen goede kansen. Uiteindelijk viel eindelijk de verdiende 0-1 door Benjamin die constant goed in de ruimtes opdook.  Daarna moest Lunteren komen en dat deden ze ook. Lunteren werd gevaarlijker en werd gevaarlijk met een goede vrije trap die Tim fantastisch uit de bovenhoek haalde.

Britt had aan de andere kant de 0-2 op haar schoen door goed voor haar tegenstander te kruisen maar helaas miste ze.

Daardoor bleef het tot het einde spannend en Lunteren kreeg nog een uitgelezen kans op de 1-1. Gelukkig voor Fortissimo en de ruim aanwezige aanhang miste Lunteren deze kans.

Het bleef 0-1 waarbij onze spelers voor iedere meter vochten.
 Een verdiende overwinning dus.

Hopelijk heeft het elftal vertrouwen getankt door deze overwinning.
Als ze zo blijven spelen komt het wel goed.
De scheidsrechter floot overigens een prima wedstrijd in een verder sportieve wedstrijd tegen een sympathieke tegenstander.