Kampioenschap voor de JO9-1 na ruime winst op FC JEUGD JO9-1

KSV Fortissimo JO9-1

FC Jeugd JO9-1

7 december 2019 8:30

Vandaag kon de JO9-1 het kampioenschap behalen tegen FC Jeugd JO9-1.
Omdat alle wedstrijden waren gewonnen tot nu toe met ruime cijfers en FC JEUGD 1x had gelijkgespeeld was een gelijkspel voldoende voor het kampioenschap.

Uiteraard gingen we ook dit keer voor de winst.
We waren FC JEUGD al in de beker tegengekomen en die wedstrijd werd toen ruim gewonnen met 7-1.
Onder grote publieke belangstelling werd er om 8.30 afgetrapt.

Fortissimo begon duidelijk zenuwachtig aan de wedstrijd. Iedereen was een beetje gespannen. Wat normaal is.
Fortissimo had een overwicht maar was in het begin slordig maar met name Mo had pech met een aantal kansen.
FC JEUGD was af en toe gevaarlijk met een aantal goede spelers.

Fortissimo kwam eindelijk toch op voorsprong door onze topscoorder Mo.

De ban was gebroken. Toch bleef het spel slordig aan Fortissimo kant.
FC JEUGD kwam dan ook op 1-1.  Vlak daarna kreeg FC JEUGD nog een kans maar gelukkig werd de bal voor de lijn weggewerkt.

Mo bracht met zijn 2e goal Fortissimo weer op voorsprong. Fortissimo ging nu vrijer voetballen en wie Mo maakte met een schitterend schot diagonaal in de uiterste hoek de mooiste goal van de wedstrijd de 3-1 tot stand.

Nu was de wedstrijd beslist want vlak daarna maakte Mo zijn 4e doelpunt.  Thijs reageerde attent door een pass van Mack goed af te ronden.
Uiteindelijk bracht Julian de stand op 6-1.

Het kampioenschap was binnen en de spelers werden toegejuicht door de Fortissimo supporters.
Na de wedstrijd  gingen de spelers met de staf op de foto.Iedere speler kreeg een beker
In de kantine kregen de spelers nog taart en een elftalfoto.

Na de winterstop gaat de JO9-1 een klasse hoger spelen.
Daar zijn ze duidelijk aan toe.
Deze klasse bleek uiteindelijk toch te laag te zijn voor dit elftal.

Hopelijk vinden ze hier meer tegenstand en uitdaging
Uiteindelijk leren ze daar alleen maar van.
Het team waarmee het kampioenschap werd behaald bestaat uit de volgende spelers
Thijs Elise Jelle Mo Mack Julian en Wesley.

Ik moet de staf een compliment maken want onder hun leiding spatte het spelplezier ervan af.
De staf bestaat uit Niels Jeroen Edson en Fabian.

GEFELICITEERD MET HET KAMPIOENSCHAP