Geflatteerd verlies tegen ESA JO11-1

ESA JO11-1

9 maart 2019 8:30

Nadat de eerste 2 competitiewedstrijden waren verloren met wisselend spel moest Fortissimo vandaag aantreden tegen ESA JO11.
In de 1e klasse wordt meer gekeken naar  de ontwikkeling van iedere speler  en wordt er minder naar de ranglijst gekeken.

Vandaag was dus de 3e competitiewedstrijd in deze mooie maar sterke klasse.
Er werd om 8.30 afgetrapt op een zeer winderig sportpark.
Vanaf het begin ging het spel op en neer waarbij zowel Fortissimo als ESA in fases het overwicht had.

Fortissimo legde een paar mooie combinaties op de mat. Toch kwam ESA op een 1-0 achterstand na een mooie voetbeweging van een speler van ESA die de bal knap in 1x uit een voorzet langs Niels schoot.

Fortissimo liet zich niet uit het veld slaan en kwam verdiend op 1-1 na een mooie aanval schoot Thomas knap de 1-1 binnen door de bal in de uiterste hoek te schieten.

Fortissimo moest op zijn hoede zijn voor met name hun gevaarlijke spits die handig en snel was.
ESA kwam toch weer op voorsprong na een schitterend schot van een speler van ESA die de bal over Niels schoot.
Fortissimo was enigzins aangeslagen, al vrij snel volgde de 3-1 na miscommunicatie van onze kant schoot een speler van ESA de 3-1 achter Niels.

Fortissimo bleef ook gevaarlijk en Jordy maakte met een beheerste schuiver langs de keeper de 3-2.
Dit was ook de ruststand.

In de 2e helft had Fortissimo de wind mee. Fortissimo was ook sterker aan het worden en uiteindelijk maakte Jesse met een mooi schot de gelijkmaker.

Fortissimo kreeg daarna diverse kansen om op voorsprong te komen.
ESA kwam toch weer op voorsprong na een afstandsschot.
Daarna werd Fortissimo een doelpunt onthouden omdat de scheidsrechter vond dat de bal niet over de lijn was gegaan.
ESA liep daarna uit naar 5-3. De 6-3 had nooit goedgekeurd mogen worden omdat de scheidsrechter nooit kon zien dat de bal over de lijn was.
Hij stond daarvoor te ver weg.

Desondanks kan de JO11-1 tevreden zijn met het vertoonde spel.

Volgende week wacht Lunteren thuis. Een oude bekende.