De JO11-1 eindigt als 3e na overwinning tegen Advendo 57 en promoveert

KSV Fortissimo JO11-1JM

Advendo '57 JO11-2G

8 december 2018 10:00

Gisteren moest Fortissimo aantreden tegen Advendo 57 JO11-2.
Na het verlies van vorige week tegen Lunteren was het elftal er alles aan gelegen om te winnen en daardoor de eerste seizoenshelft goed te eindigen.
Een overwinning betekende namelijk ook automatische promotie naar de 1e klasse voor na de winterstop.

Er werd om 10.00 uur afgetrapt.  Fortissimo was vanaf het begin wel sterker, al was Advendo zeker niet ongevaarlijk en kwamen ze een paar keer goed voor de goal van Fortissimo.  Uit 1 van die uitbraken scoorde Advendo bijna. De vraag was of de bal wel of niet over de lijn was gegaan. Gelukkig voor Fortissimo besliste de scheidsrechter dat het geen doelpunt was.

Zo ontsnapte Fortissimo aan een achterstand. Er was ongeveer 10 minuten gespeeld toen Fortissimo een hoekschop kreeg. Bij die hoekschop werd er door een speelster van Advendo onvoldoende afstand gehouden. Dit moet namelijk minimaal 5 meter zijn ipv 1 meter. Hier wees de scheidsrechter ook terecht op.
Hier was de trainer van Advendo het weer niet mee eens.

Het gevolg was dat hij helemaal ontplofte en besloot met het elftal van het veld te stappen.
Zijn gedrag ging alle perken te buiten en zeker naar de kinderen toe een zeer slecht voorbeeld gaf.

Na een adempauze van 10 minuten kwam Advendo toch met het elftal en de overige leiding het veld op.
Maar zonder dus de trainer van Advendo die besloten had naar huis te gaan.
De wedstrijd werd weer hervat en Fortissimo kwam uiteindelijk toch op een 1-0 voorsprong door wie anders dan Ozan.

Toch bleef  Advendo gevaarlijk en kreeg ook aardige kansen.
Ozan verdubbelde de voorsprong door weer te scoren.

Advendo deed wat terug door de 2-1 te maken.  Fortissimo kwam alweer snel op 3-1 door Britt die de keeper van Advendo met een mooi schot in de uiterste hoek kansloos liet.
Daarna maakte Britt ook de 4-1.
Dit was ook de ruststand.

In de 2e helft hetzelfde wedstrijdbeeld. Advendo deed goed mee mede omdat Fortissimo vaak te nonchalant was in het dekken en in de passing.
Advendo kwam terug tot 4-2 na een goede uitbraak.
Fortissimo kwam op 5-2 door Ozan na een goed schot laag in de hoek.

Advendo bleef echter gevaarlijk in de omschakeling en u raadt het al de 5-3 was een feit.
Fortissimo kwam op 6-3 na een prachtige aanval waarbij Jordy het eindstation was door de bal bekeken in de hoek te schieten.

Advendo kwam toch weer terug tot 6-4. Uiteindelijk bepaalde Ozan met zijn 4e doelpunt de eindstand op 7-4.

Zo eindigde deze wedstrijd in een overwinning voor Fortissimo na een tumultueuze wedstrijd.
Het elftal is als 3e geëindigd in de najaarscompetitie waardoor promotie naar de 1e klasse een feit is.
Dit is een compliment waard omdat de meeste spelers vorig jaar nog in de 4e klasse speelden.

Voor het elftal dus een nieuwe uitdaging om uit te gaan komen tegen betere tegenstanders.