Moeizame overwinning van de JO11-1 tegen Hoevelaken JO11-2

Hoevelaken JO11-2

6 oktober 2018 10:00

Vandaag moest Fortissimo thuis aantreden tegen Hoevelaken JO11-2.
Na het goede spel en de ruime overwinning van vorige week tegen Stroe was Fortissimo vol vertrouwen op een goed resultaat.

Er werd om 10.00 uur afgetrapt.
Wat het was weet ik niet, misschien toch onderschatting van de tegenstander, maar vanaf het begin oogde Fortissimo niet scherp maar eerder afwezig Desondanks was Fortissimo voetballend  veel beter dan Hoevelaken.
Toch kreeg Hoevelaken kansen op een voorsprong door met name slordig spel van Fortissimo.

In tegenstelling tot de 1e 2 competitiewedstrijden creëerde Fortissimo weinig kansen.
Het gevolg was dat de rusttand 0-0 was.

In de 2e helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld waarbij Hoevelaken er een paar keer gevaarlijk uitkwam.

Uiteindelijk kwam Fortissimo toch op een 1-0  voorsprong na een goede goal van Thomas die de bal hoog in het doel schoot.
Het spel echter bleef slordig van Fortissimo, waar je zou verwachten dat de voorsprong bevrijdend zou moeten werken was dat niet het geval.

Toch kwam Fortissimo op een 2-0 voorsprong door Ozan die attent reageerde en de bal van dichtbij binnenschoot.
Hoevelaken deed nog iets terug door de 2-1 te scoren.

Uiteindelijk bleef het bij deze stand en had Fortissimo zijn 3e overwinning te pakken na 3 competitiewedstrijden.
A.s. zaterdag moet Fortissimo tegen ONA uit. Een geduchte tegenstander die wij ook al in de beker zijn tegengekomen.
Toen werd het 3-3.

Fortissimo zal dan vanaf het begin bij de les moeten zijn en minder slordig anders wordt het afgestraft door de aankomende tegenstander.
Vandaag was deze wedstrijd  dus een goede les voor de wedstrijd van aankomende zaterdag.