De JO11-1 blijft bovenin meedraaien na overwinning op Bennekom JO11-2

Bennekom JO11-2

27 oktober 2018 10:00

Vandaag moest Fortissimo aantreden tegen Bennekom JO11-2.
Omdat Niels en Gyon afwezig waren deze wedstrijd ivm vakantie deden Tim en Charlotte mee.
Na de oefenwedstrijd van vorige week tegen Valleivogels JO11-1 ging het vandaag weer om het eggie.

Er werd om 10.00 uur afgetrapt onder frisse weersomstandigheden.
Fortissimo begon uitstekend aan de wedstrijd. Vanaf het begin zat Fortissimo er boven op en er werd goed gecombineerd.
Fortissimo had het betere van het spel. Toch kwam Bennekom na ongeveer 10 minuten voetballen geheel tegen de verhouding in op een 0-1 achterstand. Fortissimo liet zich hierdoor niet uit het veld slaan en kreeg diverse mogelijkheden.

Uiteindelijk maakte Ozan met een schitterende schot in de kruising de 1-1. De bal was zo hard dat de keeper van Bennekom de bal volgens mij niet eens zag aankomen.

Na de 1-1  scoorde Bennekom binnen 2 minuten de 2-1. Zonde want zo moest Fortissimo weer opnieuw een achterstand goed maken.
Dit was ook de ruststand.
In de 2e helft zakte Fortissimo een beetje in. Uiteindelijk kwam Bennekom zelfs op 1-3 na een lage schuiver waar Tim volstrekt kansloos was.

Fortissimo liet zich niet uit  het veld slaan en kreeg diverse mogelijkheden. Uiteindelijk maakte Ozan met wederom een mooi schot de aansluitingstreffer.
Na deze treffer ging Fortissimo er nog feller tegenaan. Jorrit onze solide verdediger maakte met een puntertje de 3-3.
Hij was zo blij dat hij diverse radslagen maakte. ( ik doe het hem niet na).

Fortissimo bleef aandringen, zou Fortissimo dan toch nog winnen. Uiteindelijk bezorgde Ozan met een bekeken schot in de hoek de 4-3.
Fortissimo kwam dus voor het eerst voor in deze wedstrijd. Na een paar spannende momenten kwam de overwinning niet meer in gevaar.

Een hele knappe en uiteindelijke verdiende overwinning op Bennekom.
Een groot compliment voor het elftal om te blijven geloven in een goed resultaat na een 3-1 achterstand.

Fortissimo was over het geheel genomen technisch beter dan Bennekom.

Hierbij wil ik onze gastspelers bedanken voor hun inzet in deze wedstrijd.
Als laatste wil ik Andreas bedanken voor het fluiten van deze wedstrijd wat hij overigens prima deed.
Door deze overwinning en het 1e verlies van ONA tegen Lunteren is Fortissimo 2e.

Volgende week zijn we weer vrij.