Gelijkspel JO11-1 tegen FC JEUGD JO11-1

FC Jeugd JO11-1

KSV Fortissimo JO11-1JM

17 november 2018 8:30

Vandaag moest de JO11-1 aantreden tegen onze buren FC JEUGD JO11-1.
Er werd om  8.30 afgetrapt onder frisse weersomstandigheden.
Fortissimo had al eerder tegen deze tegenstander gespeeld voor de beker toen werd er net 3-0 gewonnen.

Maar het besef was er bij iedereen dat het vandaag niet gemakkelijk zou worden.
Ook omdat FC Jeugd gelijk met ons staat op de ranglijst.

Fortissimo begon uitstekend aan de wedstrijd en was vanaf het begin beter.
Met mooie combinaties sneed Fortissimo regelmatig door de verdediging van FC JEUGD heen.
Guyon had Fortissimo al vrij snel op een meer dan verdiende voorsprong kunnen zetten, maar helaas belande zijn schot op de paal.

Fortissimo bleef goed combineren op het moeilijk bespeelbare veld en kreeg nog meer kansen.
Eigenlijk was het gewoon wachten op de 1-0 van Fortissimo. Helaas gebeurde dit voor Fortissimo niet.

Sterker in 1 van de spaarzame aanvallen van FC JEUGD kopte Sam geheel ongelukkig in eigen doel nadat hij de bal van richting veranderde na een schot van een speler van FC JEUGD. Fortissimo liet het er niet bij zitten en bleef goed voetballen. De wedstrijd werd wel grimmiger mede veroorzaakt door de warrig leidende scheidsrechter. Deze wedstrijd kon hij duidelijk niet aan.

Fortissimo kwam geheel verdiend op 1-1 door Ozan die attent reageerde en de bal goed binnenschoot.

Nog geen 5 minuten later kon Fortissimo weer opnieuw beginnen nadat Niels in eerste instantie een hoog schot goed tegenhield.
Maar uit de rebound scoorde FC JEUGD alsnog.

Dit was ook de ruststand.

De 2e helft werd het nog grimmiger door diverse overtredingen op de spelers van Fortissimo waar niet voor werd gefloten.
Fortissimo had op zijn zachtst gezegd de scheidsrechter niet mee.

Niels hield ons nog in de wedstrijd door een strafschop te stoppen die naar mijn idee heel makkelijk werd gegeven.

Ook was er een situatie waarbij eerst een doelpunt van FC JEUGD werd goedgekeurd wat niet terecht bleek volgens de nieuwe spelregels.
Kortom de wedstrijd werd daardoor rommelig en door het harde spel van FC JEUGD op zijn tijd onsportief.

Gelukkige maakte Ozan de 2-2,  na goed doorlopen schoof hij de bal in de hoek.
Uiteindelijk floot de scheidsrechter 4 minuten eerder af nadat onze trainer Richard geheel terecht protesteerde na wederom een discutabele beslissing van de scheidsrechter.

Niettemin pakt Fortissimo een punt waar  winst verdiend zou zijn geweest.
Fortissimo blijft na deze wedstrijd 3e en blijft zo goed meedraaien.