Probleem vrijwilligersbeleid

28 oktober 2017 12:15


Het vrijwilligersbeleid begint langzaamaan zijn eerste vruchten af te werpen. Menig lid heeft zich al geregistreerd in de vrijwilligersmodule op onze website. Nu vrijwilligerstaken ook steeds meer vervuld worden, kan het voetbal gewoon doorgang vinden. Iets waar we nadrukkelijk onze zorg over hadden en eigenlijk nog steeds hebben!

Het probleem is dat, ondanks dat diverse taken al vervuld worden een van de belangrijkste taken genegeerd wordt. Dat betreft de bezetting van het wedstrijdsecretariaat. Zonder secretariaat wordt het moeilijk of zelfs onmogelijk om de wedstrijden te kunnen laten spelen. Daarom hierbij wat achtergrond informatie over deze essentiële taak en een nadrukkelijk oproep aan onze vrijwilligers hier invulling aan te geven!

Voorafgaande aan elke voetbalzaterdag heeft de wedstrijdcommissaris (Harrie Sparnaay) in overleg met FC Jeugd en Ede/Victoria een speelschema opgesteld voor de kleedkamers en wedstrijden per veld. Dit schema is de onderlegger voor het verloop van een voetbalzaterdag. Spelende teams melden zich bij het wedstrijdsecretariaat, die op basis van genoemd speelschema een kleedkamer en het wedstrijdveld krijgen toegewezen. Ook de scheidsrechters melden zich bij het secretariaat en krijgen eveneens een kleedkamer en het wedstrijdveld toegewezen.

Bij het wedstrijdsecretariaat heb je veel contact met andere leden van de Fortissimo en bezoekende verenigingen en je kunt gezellige of constructieve gesprekken voeren met trainers en scheidsrechters. Zelfs als je weinig tot geen interesse hebt in voetbal is het nog steeds leuk om al die enthousiaste mensen bezig te zien met hun passie. Je staat er niet alleen voor, in voorkomende gevallen kun je terugvallen op iemand met ervaring. Voor de vrijwilligers is de dag opgesplitst in blokken van drie uur, dus er is nog voldoende tijd om naar een wedstrijd te kijken of boodschappen te doen.

Dus hierbij nogmaals de oproep om te registreren als vrijwilliger en je aan te melden voor het wedstrijdsecretariaat. Voor meer informatie mail je naar vrijwilligers@ksv-fortissimo.nl of loop even binnen bij het wedstrijdsecretariaat.

Tot slot: bedenk dat leden die zich eind januari niet aangemeld hebben € 90,- geïncasseerd zullen zien worden, conform het vastgestelde vrijwilligersbeleid en de onlangs verstuurde e-mail. Aan het einde van het seizoen wordt bovendien beoordeeld welke vrijwilligers onvoldoende vrijwilligerstaken hebben vervuld, waarna ook zij een incasso krijgen voor de resterende uren. Wij vertrouwen er echter op dat we weinig tot geen incasso's hoeven uit te voeren en iedereen zich keurig aan het vrijwilligersbeleid conformeert.

Bedankt voor het aanmelden en het uitvoeren van de verschillende taken.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!