Fortissimo Jo13-2 op bezoek bij RoodWit Jo13-1

Rood-Wit '58 JO13-1

KSV Fortissimo JO13-2

7 april 2018 10:00

Fortissmo Jo13-2 mag op bezoek bij het hogergeplaatste Roodwit Jo13-1. Op papier een lastige pot maar is dat ook zo in de werkelijkheid. RoodWit wist maar liefst 6 punten te pakken in de laatste 3 duels , Fortissimo slechts 4 punten. Helaas kon coach Giovanni niet aanwezig zijn dus dat zat ons al mee!

Roodwit was vanaf de 1e minuut gelijk sterk en wist al 2 grote kansen te creëren. Maar goed dat keeper Jamie alert was en wist de inzet van de spits op uitstekende wijze te keren. Fortissimo dat moeite had met de kansen te benutten was wel de bovenliggende partij. Na 20 minuten spelen leek een uitzichtloze bal een kans op de voorsprong op zeep te helpen , maar daar was Lieuwe die op wonderbaarlijke wijze 2 man uitkapt en de keeper passeert. Niet veel later was het Lieuwe die ook de 0-2 voor Fortissimo op zijn naam zet. Roodwit wist niet waar ze het zoeken moesten , het centrale duo Rick en Ruben liet er geen man door. Ook de Backs Leon , Luuk en de ingebrachte Erik konden er van wat van. De ruststand was 0-2. De wedstrijd ging weer van start en de bal werd diep geven op Luke die een sprintje langs de zijlijn trekt en de bal goed in de hoek plaatst en zo de 3de goal voor Fortissimo een feit was. Ayuub die voor de verdediging stond speelde weer uitstekend en liet er niemand doorheen. Lieuwe die al 2 goals op zijn naam had staan wilde gaan voor de Hattrick en dat lukte! De teller stond inmiddels op 0-4 .Noam die aanvallend middenvelder stond gaf een paar prachtige passjes en mocht zijn goede prestatie belonen met een prachtige goal in de hoek , 0-5. Leon die later aanvallende middenvelder kwam te spelen wist nog na een goede actie de bal op de lat te drukken , en ook Jamie speelde uitstekend en had een paar schitterende acties. De wedstrijd was nog niet ten einde. Een hoge bal op Luke was een prachtige breedte pass , Maar wat doet Luke die bedenkt zich niks en neemt de bal van zo'n 25 meter vol op de volley en scoorde op prachtwijze. Een prachtige kapbeweging van Rick en een pirouette van Erik achterin gooide de wedstrijd op slot. Fortissimo had Roodwit alle hoeken van het veld laten zien , en wist met ruime cijfers van Roodwit te winnen en konden tevreden naar huis. Aangezien Giovanni niet aanwezig was (geluk of toeval) had Geurt hem op briljante wijze vervangen. Wat een Topcoach! De ouders waren ook zeer tevreden en op naar volgende week!