Fortissimo JO13-2 wint Edese derby

Blauw Geel'55 JO13-2JM

Onder 13, JO13-2, 3e klasse 05

30 september 2017 9:00

Het is weer zover , er vind zich een echte derby plaats op het complex van KSV Fortissimo. Fortissimo jo13-2 mag aantreden tegen blauw geel jo13-2 , de eerdere ontmoeting tussen deze 2 dit seizoen werd 4-3 gewonnen door Blauw geel , dus Fortissimo is op zoek naar revanche.

Vooraf aan de wedstrijd was al duidelijk dat Giovanni (coach) er niet bij kon zijn tijdens de wedstrijd dus dat beloofde al veel. Anthony Wittendorp was de scheidsrechter en floot voor het begin van de wedstrijd. Noam die het niet kon geloven mocht in de spits beginnen en gaf de ene pass na de andere. Na dik 10 minuten gespeeld te hebben tekende Ayuub al voor de 1-0 , en een paar minuten later was het Jona met de 2-0. De 3-0 was er een uit het boekje , de bal werd teruggelegd en van bijna 20 meter schoot Luke de bal prachtig in de hoek. Ayuub die met allerlei bewegingen zijn tegenstander elke keer de baas was tekende later voor de 4-0. Helaas kreeg Fortissimo voor rust nog een tik uitgedeeld , de 4-1 was onnodig. In de rust was het aanvoerder Rick die vertelde wat er beter kon en wat er goed ging. De coach die het met Rick eens was gaf het team enkele tips en daarna kon het spel weer beginnen maar het betaalde niet uit want al snel werd de 4-2 gemaakt en de spanning was weer terug. Er waren kansen over en weer toen uiteindelijk Spits Luuk tekende voor de 5-2 , hij gaf met dit doelpunt en zijn positieve commentaar aan dat we door moeten zetten toen het team wat inzakte , daardoor scoorde later ook leenspeler Nassim de 6-2.
De wedstrijd was eigenlijk al gespeeld toen blauw geel de 6-3 scoorde. na een tactische aanpassing van de coach ging linksback Jamie , spits lopen en prikte er nog eens uitstekend 2 bij , en buitenspeler Jona die de hele wedstrijd maar bleef lopen en werken scoorde er ook nog 1ntje. Leon die niet bang is voor een grotere tegenstander en zeker niet onderschat moet worden viel helaas in de 2e helft met een bloedneus uit , en ook moest Robin er aan geloven toen hij met zijn snelheid makkelijk 3 man passeerde en daarna onderuit werd gehaald. Tristan die op een hele andere positie speelde deed er niet voor onder , en werkte als Centrale verdediger heel goed. En geen enkele tegenstander was opgewassen tegen onze stormram Imri op het middenveld , die makkelijk een mannetje kan passeren en daarna een mooie pass kan geven. Al om al eindigde de wedstrijd in een 9-3 overwinning met name door uitstekend keeperswerk van Jamie G. , zonder hem was het zeker anders gelopen . Maar van revanche mag wel gesproken worden. De ouders en coach Danny zijn trots op het team en kijken uit naar de volgende wedstrijd.

Na de wedstrijd werd door verschillende media gespeculeerd dat onder andere coach Giovanni ontslagen zou worden, maar de Club en coach Danny wilde hier niks over kwijt.